|
|
Artyku造 » ~ Archiwum » [Nr 8/84] 15 lat kolejowego przejcia Krocienko - Smolnica |
7 maja 1869 roku parlament wiedeski zdecydowa o budowie linii kolejowej z Koszyc do Przemyla. Budowa ruszya rok p籀驕niej, a po dw籀ch latach na tras ruszyy pocigi. Nad t lini kolejowa przetoczyy si dwie wojny wiatowe, powojenne walki z bandami UPA. Odcinek z Krocienka do Przemyla, kt籀ry pocig pokonywa przez terytorium ZSRR by do lat osiemdziesitych jedn z najwikszych atrakcji turystycznych.
W kocu lokalne wadze po obu stronach granicy rozpoczy starania zmierzajce do otwarcia kolejowego przejcia granicznego Krocienko- Chyr籀w. Ojcami chrzestnymi tego przejcia stali si 籀wczesny burmistrz Ustrzyk Dolnych Piotr Korczak i Woodymyr Horbowy z Starego Sambora. Przejcie otwarto uroczycie 28 maja 1994 roku.
W pitnast rocznic uruchomienia przejcia zorganizowano wsp籀lna sesj rad powiat籀w Bieszczadzkiego i Starosamborskiego. Radni powiatu Bieszczadzkiego dotarli na sesj w Chyrowie kursowym pocigiem, tam za czekali na nich radni z powiatu starosamborskiego. Radni podjli na tej sesji midzy innymi dwie wsp籀lne uchway, kt籀re stanowi podstaw do signicia po unijne pienidze na modernizacj linii kolejowej oraz rozbudow orodk籀w wypoczynkowych w Aramowie i Dobromilu.
Po pracowitej sesji jej nieoficjaln cz przeniesiono do chyrowskiego lokalu pod Fontann.
|
|
|
[Nr 8/84] 15 lat kolejowego przejcia Krocienko - Smolnica |
|
|