Nasze POŁONINY - Bieszczadzkie Czasopismo Regionalne Artykuły Forum dyskusyjne Galerie Ogłoszenia 
Baza noclegowa   Baza gastronomiczna   Dyżury aptek   Rozkład jazdy autobusów   Plan miasta
Strona g籀wna

Archiwum
Pisane w Bieszczadach
Szukaj w serwisie:
Redakcja

Kontakt

    Gazeta / moduy
    Serwis internetowy

    Baza noclegowa
Baza noclegowa

Artyku造 » ~ Archiwum » [Nr 8/84] 15 lat kolejowego przejcia Krocienko - Smolnica
7 maja 1869 roku parlament wiedeski zdecydowa o budowie linii kolejowej z Koszyc do Przemyla. Budowa ruszya rok p籀驕niej, a po dw籀ch latach na tras ruszyy pocigi. Nad t lini kolejowa przetoczyy si dwie wojny wiatowe, powojenne walki z bandami UPA. Odcinek z Krocienka do Przemyla, kt籀ry pocig pokonywa przez terytorium ZSRR by do lat osiemdziesitych jedn z najwikszych atrakcji turystycznych. W kocu lokalne wadze po obu stronach granicy rozpoczy starania zmierzajce do otwarcia kolejowego przejcia granicznego Krocienko- Chyr籀w. Ojcami chrzestnymi tego przejcia stali si 籀wczesny burmistrz Ustrzyk Dolnych Piotr Korczak i Woodymyr Horbowy z Starego Sambora. Przejcie otwarto uroczycie 28 maja 1994 roku.








W pitnast rocznic uruchomienia przejcia zorganizowano wsp籀lna sesj rad powiat籀w Bieszczadzkiego i Starosamborskiego. Radni powiatu Bieszczadzkiego dotarli na sesj w Chyrowie kursowym pocigiem, tam za czekali na nich radni z powiatu starosamborskiego. Radni podjli na tej sesji midzy innymi dwie wsp籀lne uchway, kt籀re stanowi podstaw do signicia po unijne pienidze na modernizacj linii kolejowej oraz rozbudow orodk籀w wypoczynkowych w Aramowie i Dobromilu.





Po pracowitej sesji jej nieoficjaln cz przeniesiono do chyrowskiego lokalu pod Fontann.



[Nr 8/84] 15 lat kolejowego przejcia Krocienko - Smolnica



Imi
E-mail
Temat
Tre嗆
Przepisz kod:

 

© 2003-2012 Nasze Po這niny - Bieszczadzkie Czasopismo Regionalne

Wykonanie i administracja strony: JWK WebStudio